Älskade poliser...

Påväg mot sundsvall, 88km/h på 70 väg, och där står polisen och vinkar in mig mot vägkanten. jag såg henne inte först, utan trodde bara att polisbilen på sidan om gjorde nånting annat, men sen jävlar började hjärtat slå några extra slag, stannade till precis bredvid kärringen i poliskläder och blev ombedd att ta fram mitt körkort, puh tänkte jag, då är det säkert bara en kontroll, blev ännu mer övertygad när hon frågade om alla var fastspända i baksätet. men sen kom det; ja jag stannade ju dig för att du körde lite för fort, du körde 88 på en 70 väg. skt skit skit. men det var bara att le och göra som kärringen sa och köra vidare in på parkeringen. väl där fick jag kliva ur bilen och gå och sätta mig i polisbilen för ett litet snack. kom ifrån med 2400 i böter, 2400 jävla pix! när jag berättade siffran för tjejerna i bilen var det som bortblåst att vi tidigare under resan sagt att all böter splittas på oss 5, så just nu har jag en extra jävla räkning till nästa månads lön, det är ju verkligen inga problem att sätta sprätt på mina pengar så som gud hatar mig nu känns det som. fan.  
   
det blev ingen större shoppingtur på ikea. dels för att jag kände att det var bäst att spara på pengarna för att betala den där skiten och dels för att jag vill se hur lägenheten ser ut med alla mina möbler innan jag kan slänga in lite till.
   
vad har jag lärt mig av den här dagen då? att jag aldrig mer ska köra för fort? nej, men att jag aldrg ska vara chauffören i hela sällskapet.
  
Punkt.

Kommentarer
Postat av: Catja

Hej hopp Linda!

Längesen? Ja typ! ;) Jo att påtal om böter och körkort, min sambo blev av med sitt körkort för drygt en månad sen pga 110km/h på 50 väg (som förövrigt var precis vid våran infart) han hälsar att han lider med dig och vet hur det känns;) Han har inte fått tillbaka sitt körkort ännu, och fick en böter (på "ynka" ???) 4000 kr.

Kramelikräm!

Catja

2009-11-08 @ 09:32:56
URL: http://www.nogg.se/petrina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0